Petalax hembygdsförening r.f.

Petalax hembygdsförening bildades i samband med kommunsammanslagningarna 1973, då Petalax blev en del av Malax kommun. Sedan dess har föreningen givit ut historiker, skapat museum, byggt upp Arstu-området, drivit sommarteater och mycket mera.

Till vårt återkommande program hör Bykiston teatern varje sommar, programkvällar vid museet i juli, vandringar längs Storsjöstigen, underhåll av museibyggnaderna och Arstu hembygdsområde samt samarbete med skolorna i byn.

På denna sida kommer föreningens verksamhet att presenteras.

» Till föreningens kontaktuppgifter

Bli medlem

Man blir medlem i Petalax hembygdsförening genom att betala in 10€ på föreningens konto FI24 5571 1050 0150 52 och ange "Medlemsavgift" som meddelande.

Om du är intresserad av att engagera dig i verksamheten ska du inte tveka att ta kontakt. Alla är välkomna med och det finns små och större uppgifter för alla intresserade!

Välkommen med!